Voor deze les hebben wij per groepje individueel een site voor leraren moeten bekijken. Ook mocht ik nu over mijn schilderij vertellen die ik dit keer weer had meegenomen.
In de les hebben wij die sites besproken. NVTO,VLBV,
Cultuurnetwerk, SLO.
NVTO : Deze vereniging is voor docenten in het beeldend onderwijs, zij zorgen ervoor dat het beeldend onderwijs in de vooruitgang blijft. Het gaat samenwerken met de VLBV.
VLBV : Is een vakbond dat opkomt voor leraren rechten, deze vakbond lijkt op het NVTO alleen is het een vakbond in plaats van een vereniging.
Cultuurnetwerk:is voor ons op dit moment het nuttigst. Hier kun je begrippen met definities vinden en omschrijving wat kunsteducatie inhoud en hoe het zich voordoet.
SLO: Is een nationaal expertisecentrum, met leerplan ontwikkeling en toebehoren.
Ook kregen we deze les informatie over de 10 min. Lesjes. Dit onderwerp moet van pas komen bij je stage Bijv. orde, kleur, lijnen.
Daarbij zou het goed zijn gebruik te maken van de boeken Hardop kijken van Ad de visser. Gebruik maken van het bord en van PowerPoint is handig. Wat ik ga vertellen moet een inleiding, kern, verwerkenà werkvorm
Boek: Effectief leren in de klas (Ebbens)
Leergebied kunst het cultuur(sinds 2007)
4 scenario’s
- 1. Dicht bij het bestaande
- 2. flexibilisering
- 3.herontwerp
- 4.op de schop
5 kerndoelen
48. zeggingskracht van kunst onderzoeken en toepassen
49. Eigen kunstzinnig werk presenteren
50. Leren kijken naar kunst
51. verslag doen van culturele activiteiten
52. Reflecteren op kunstzinnig werk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten